Advisor (m/f/d) Programme "Energy Efficiency in Buildings"

  • Einsatzort: Bonn
  • Einsatzzeitraum: 15.09.2024 - 31.12.2028
  • Art der Anstellung: Vollzeit oder Teilzeit

Tätigkeitsbereich

The Programme for Energy Efficiency in Buildings (PEEB) aims to transform the building sector by promoting sustainable and resilient building design and construction. PEEB combines financing
for energy efficiency in large-scale projects with technical assistance through policy advice. PEEB will upscale its activities with funding for “PEEB Cool” to 11 countries on 4 continents; they are
located in Latin America, South (-East) Asia, Africa including French-speaking Maghreb and South-East Europe. As a global programme, initiated by the governments of France and Germany
at the UN Climate Change Conference COP22, PEEB is implemented by the French development bank Agence Française de Development, GIZ and Agence de la Transition Écologique. PEEB
works closely with the Global Alliance for Buildings and Construction (GlobalABC), connecting a global network of practitioners working on green buildings. PEEB is implemented by an agile
team working across countries and organizations, in cooperation with leading organizations such as World Green Building Council, World Business Council for Sustainable Development and
Industry Foundation Classes in its network, to achieve impact on the rising topic of buildings and climate.

Ihre Aufgaben

  • Development of key services to be implemented in country components, jointly with country colleagues
  • Country-backstopping as focal point in headquarter team
  • Knowledge focal point within the project and externally for key topics for the buildings transition, e.g. financing, adaptation, building materials, for international agenda-setting and project implementation
  • Donor relations: contributing to project management through reporting, preparation of governance meetings
  • International outreach and agenda-setting, including at the climate change conferences and in the context of GlobalABC

Ihr Profil

  • University degree in the field of architecture, energy (efficiency), urban planning, climate, environment or political science, with relevance for sustainability in buildings
  • Substantial work experience with financing institutions or policy advice, preferably in partner countries; experience with set-up and steering of large-scale contracts
  • Substantial work experience in partner countries
  • Knowledge of international energy and climate challenges in the buildings sector
  • Strong organizational, planning and self-management competences, ability to deal with multiple tasks simultaneously, solve problems, meet deadlines and maintain a high quality of work
  • Team player, proactive and curious self-starter; able to work in a multi-cultural team
  • Excellent communication and presentation skills
  • Business fluent in English; fluent in German and either French or Spanish

Hinweise

This job is suited to a full or a part-time position.

The willingness for frequent business trips is required.

In order to fulfill the company's objectives, the willingness of employees for assignments at all GIZ locations in Germany and abroad is of high corporate interest.

Please understand, that we can only accept and process applications via our E-recruiting system. Following the confirmation of your successful application, kindly check your spam / junk mail folder on a regular basis, since some provider classify emails from our recruiting system as spam.

Unsere Benefits

Die Vereinbarkeit von Beruf und Familie ist Teil unserer Unternehmenspolitik. Flexible Arbeitszeiten und eine umfassende Vorbereitung der mitausreisenden Familie sind Beispiele für Möglichkeiten, die die GIZ ihren Mitarbeiter*innen bietet. Unsere Familienfreundlichkeit beinhaltet auch Unterstützung für die Betreuung von pflegebedürftigen Angehörigen.In unserem Unternehmen haben alle die gleichen Chancen, unabhängig von Geschlecht, Nationalität, Religion, sexueller Orientierung oder körperlicher Beeinträchtigung. Fachliche und soziale Kompetenzen sind ausschlaggebend für die Besetzung unserer Positionen. Transparenz und faire Aufstiegschancen sind für uns ebenso selbstverständlich, wie die Übernahme von Führungspositionen unabhängig vom Geschlecht.Zu Beginn Ihrer Arbeit steht eine Einarbeitungs- und Vorbereitungsphase, die Ihnen erste Einblicke in die GIZ verschafft und die Grundlagen für den bevorstehenden Einsatz sowie den Kontakt- und Netzwerkaufbau legt.Das betriebliche Gesundheitsmanagement unterstützt unsere Mitarbeiter*innen weltweit in vielfältiger Weise dabei, ihre Gesundheit und Leistungsfähigkeit zu erhalten.Personalentwicklung sowie die Teilnahme an Fort- und Weiterbildungsmaßnahmen sind für uns selbstverständlich. Unsere Akademie für Internationale Zusammenarbeit (AIZ) unterstützt Sie bei Ihrer Kompetenzentwicklung.Wir sind ein Dienstleister der internationalen Zusammenarbeit für nachhaltige Entwicklung und arbeiten weltweit für eine lebenswerte Zukunft. In mehr als 130 Ländern unterstützen wir Projekte, um gemeinsam mit unseren Partnern nachhaltig Ziele zu erreichen.Nachhaltigkeit und Umweltbewusstsein zählt zu unserer Unternehmensphilosophie. Wir unterstützen Sie daher finanziell mit einem Jobticket.Umfangreiche Untersuchungen und Vorsorgemaßnahmen (z.B. bei Einstellung, vor Ausreise, während des Aufenthaltes in einem Einsatzland, im Notfall) sind für unsere Mitarbeiter*innen und mitausreisende Familienmitglieder eine selbstverständliche Leistung.Unter bestimmten Voraussetzungen ermöglichen wir unseren Mitarbeiter*innen das Ansparen von Arbeitszeitguthaben auf einem Langzeitkonto. Dieses Guthaben kann im Rahmen einer längeren Freistellung wieder abgebaut werden.Wir bieten Ihnen vielfältige Teilzeitmodelle, damit Sie Ihr Berufs- und Privatleben flexibel gestalten können.Eine Rahmenarbeitszeit und die Möglichkeit zu mobilem Arbeiten bietet den Mitarbeiter*innen größtmögliche Flexibilität.Wir honorieren die Erreichung vereinbarter Jahresziele durch eine variable Vergütung.Wenn Ihre Familie Sie bei einem Standortwechsel nicht begleiten kann, unterstützen wir Sie bei dem entstehenden Mehraufwand mit einem Trennungsgeld. Damit können Sie zum Beispiel Reisen, Verpflegungskosten oder Kosten für doppelte Haushaltsführung ausgleichen.

Über uns

Your professional and personal development is important to us. At GIZ, you will be offered global work opportunities and an atmosphere that is characterised by diversity, respect and genuine equal opportunities. Gender equality promotion is a matter of course for us. Our benefits are also impressive in terms of work-life balance and family friendliness. Flexible working hours that fit your life situation, comprehensive onboarding and internal health management are an integral part of our corporate culture, along with the opportunity to use childcare facilities and parent/child offices.

GIZ is a signatory of the Diversity Charter. Recognition, appreciation and inclusion of diversity in the company are important to us. All employees shall be valued - regardless of gender and gender identity, nationality, ethnic origin, religion or belief, disability, social background, age or sexual orientation.

We support equal opportunities and welcome applications from people with disabilities.

Kontakt & Bewerbung

HR-Service Center  +49 6196/79-3200
hrsc@giz.de
Tätigkeitsbereich

The Programme for Energy Efficiency in Buildings (PEEB) aims to transform the building sector by promoting sustainable and resilient building design and construction. PEEB combines financing
for energy efficiency in large-scale projects with technical assistance through policy advice. PEEB will upscale its activities with funding for “PEEB Cool” to 11 countries on 4 continents; they are
located in Latin America, South (-East) Asia, Africa including French-speaking Maghreb and South-East Europe. As a global programme, initiated by the governments of France and Germany
at the UN Climate Change Conference COP22, PEEB is implemented by the French development bank Agence Française de Development, GIZ and Agence de la Transition Écologique. PEEB
works closely with the Global Alliance for Buildings and Construction (GlobalABC), connecting a global network of practitioners working on green buildings. PEEB is implemented by an agile
team working across countries and organizations, in cooperation with leading organizations such as World Green Building Council, World Business Council for Sustainable Development and
Industry Foundation Classes in its network, to achieve impact on the rising topic of buildings and climate.

Ihre Aufgaben
  • Development of key services to be implemented in country components, jointly with country colleagues
  • Country-backstopping as focal point in headquarter team
  • Knowledge focal point within the project and externally for key topics for the buildings transition, e.g. financing, adaptation, building materials, for international agenda-setting and project implementation
  • Donor relations: contributing to project management through reporting, preparation of governance meetings
  • International outreach and agenda-setting, including at the climate change conferences and in the context of GlobalABC
Ihr Profil
  • University degree in the field of architecture, energy (efficiency), urban planning, climate, environment or political science, with relevance for sustainability in buildings
  • Substantial work experience with financing institutions or policy advice, preferably in partner countries; experience with set-up and steering of large-scale contracts
  • Substantial work experience in partner countries
  • Knowledge of international energy and climate challenges in the buildings sector
  • Strong organizational, planning and self-management competences, ability to deal with multiple tasks simultaneously, solve problems, meet deadlines and maintain a high quality of work
  • Team player, proactive and curious self-starter; able to work in a multi-cultural team
  • Excellent communication and presentation skills
  • Business fluent in English; fluent in German and either French or Spanish
Hinweise

This job is suited to a full or a part-time position.

The willingness for frequent business trips is required.

In order to fulfill the company's objectives, the willingness of employees for assignments at all GIZ locations in Germany and abroad is of high corporate interest.

Please understand, that we can only accept and process applications via our E-recruiting system. Following the confirmation of your successful application, kindly check your spam / junk mail folder on a regular basis, since some provider classify emails from our recruiting system as spam.

Unsere Benefits
Die Vereinbarkeit von Beruf und Familie ist Teil unserer Unternehmenspolitik. Flexible Arbeitszeiten und eine umfassende Vorbereitung der mitausreisenden Familie sind Beispiele für Möglichkeiten, die die GIZ ihren Mitarbeiter*innen bietet. Unsere Familienfreundlichkeit beinhaltet auch Unterstützung für die Betreuung von pflegebedürftigen Angehörigen., In unserem Unternehmen haben alle die gleichen Chancen, unabhängig von Geschlecht, Nationalität, Religion, sexueller Orientierung oder körperlicher Beeinträchtigung. Fachliche und soziale Kompetenzen sind ausschlaggebend für die Besetzung unserer Positionen. Transparenz und faire Aufstiegschancen sind für uns ebenso selbstverständlich, wie die Übernahme von Führungspositionen unabhängig vom Geschlecht., Zu Beginn Ihrer Arbeit steht eine Einarbeitungs- und Vorbereitungsphase, die Ihnen erste Einblicke in die GIZ verschafft und die Grundlagen für den bevorstehenden Einsatz sowie den Kontakt- und Netzwerkaufbau legt., Das betriebliche Gesundheitsmanagement unterstützt unsere Mitarbeiter*innen weltweit in vielfältiger Weise dabei, ihre Gesundheit und Leistungsfähigkeit zu erhalten., Personalentwicklung sowie die Teilnahme an Fort- und Weiterbildungsmaßnahmen sind für uns selbstverständlich. Unsere Akademie für Internationale Zusammenarbeit (AIZ) unterstützt Sie bei Ihrer Kompetenzentwicklung., Wir sind ein Dienstleister der internationalen Zusammenarbeit für nachhaltige Entwicklung und arbeiten weltweit für eine lebenswerte Zukunft. In mehr als 130 Ländern unterstützen wir Projekte, um gemeinsam mit unseren Partnern nachhaltig Ziele zu erreichen., Nachhaltigkeit und Umweltbewusstsein zählt zu unserer Unternehmensphilosophie. Wir unterstützen Sie daher finanziell mit einem Jobticket., Umfangreiche Untersuchungen und Vorsorgemaßnahmen (z.B. bei Einstellung, vor Ausreise, während des Aufenthaltes in einem Einsatzland, im Notfall) sind für unsere Mitarbeiter*innen und mitausreisende Familienmitglieder eine selbstverständliche Leistung., Unter bestimmten Voraussetzungen ermöglichen wir unseren Mitarbeiter*innen das Ansparen von Arbeitszeitguthaben auf einem Langzeitkonto. Dieses Guthaben kann im Rahmen einer längeren Freistellung wieder abgebaut werden., Wir bieten Ihnen vielfältige Teilzeitmodelle, damit Sie Ihr Berufs- und Privatleben flexibel gestalten können., Eine Rahmenarbeitszeit und die Möglichkeit zu mobilem Arbeiten bietet den Mitarbeiter*innen größtmögliche Flexibilität., Wir honorieren die Erreichung vereinbarter Jahresziele durch eine variable Vergütung., Wenn Ihre Familie Sie bei einem Standortwechsel nicht begleiten kann, unterstützen wir Sie bei dem entstehenden Mehraufwand mit einem Trennungsgeld. Damit können Sie zum Beispiel Reisen, Verpflegungskosten oder Kosten für doppelte Haushaltsführung ausgleichen.
Über uns

Your professional and personal development is important to us. At GIZ, you will be offered global work opportunities and an atmosphere that is characterised by diversity, respect and genuine equal opportunities. Gender equality promotion is a matter of course for us. Our benefits are also impressive in terms of work-life balance and family friendliness. Flexible working hours that fit your life situation, comprehensive onboarding and internal health management are an integral part of our corporate culture, along with the opportunity to use childcare facilities and parent/child offices.

GIZ is a signatory of the Diversity Charter. Recognition, appreciation and inclusion of diversity in the company are important to us. All employees shall be valued - regardless of gender and gender identity, nationality, ethnic origin, religion or belief, disability, social background, age or sexual orientation.

We support equal opportunities and welcome applications from people with disabilities.

Kontakt & Bewerbung
HR-Service Center  +49 6196/79-3200
hrsc@giz.de